5 Ekim 2013 Cumartesi

NEDEN SOSYAL MEDYA

Sosyal medya sayesinde, şirketler ve markalar pazarlama ağlarını yönetebilir ve strateji oluşturabilirler. Bir firma, sosyal medyada içeriğini ve verdiği mesajı ne kadar iyi oluşturabilirse, o oranda satış ve pazarlama ağına sahip olabilmektedir. Web sitesi, facebook, google, twitter yardımı ile kurgulanan, doğru uygulanan bilgi ve içeriklerle kitlelere ulaşmak, katılımcı sağlamak, günümüzde sosyal medyanın en büyük gücüdür. Sosyal medyanın işleyişi, ulaşabilinen en fazla kitleye ulaşmak ve kullanıcıları kendine bağlamaktır. Bu nasıl yapılır diye düşünüyorsanız, iyi içerik ve orijinal mesajlar, gerçek kitleye ulaşabilmek gibi, pek çok püf noktası taşımaktadır. Örneğin, facebook’u ele alalım. Facebook bu gün bir ülke olsaydı, dünyadaki ülkelerin en büyüklerinden biri olurdu. Kullanıcı sayısının fazlalığı ve katılımcı olması nedeni ile facebook, etkili bir sosyal medyadır. Facebook üzerinde kurulan bir firma sayfası, kendi kitlesini yaptığı reklam ve içerikler ile çekebilir, oluşturduğu topluluğa ürün ve hizmetleri ile ilgili bilgiler verebilir. Orijinal ve etkili yapılan reklamlar sayesinde, kullanıcıların kendi toplulukları içinde bilgileri paylaşmaları ile hızla, ulaşılan insan sayısı artabilir. Böylelikle, etkili bir pazarlama ve tanıtım yapılmış olur.

1 yorum: