20 Temmuz 2017 Perşembe

Kurumsal Reklam Nedir? – En Şirket Kurumsal İletişim Ajansı

Kurumsal Reklam

Kurumsal Reklam Nedir?

Kurumsal reklam bir kurumun kitle iletişim araçları  sayesinde reklamını yapması olayıdır. Kurumları hakkında bilgiler verme, sponsorluklar, ödüller, istihdam konusunda konumları, çevreye duyarlılıklarını belirtirler. Özel veya kamu kuruluşları kurumsal reklamı kullanırlar. Fakat kurumsal reklam bir mal veya hizmet satışı için yapılmaz, sadece kurumun tanıtımını amaçlar. Ayrıca kurumsal reklam bir reklamcılık türü iken aynı zamanda da halkla ilişkiler türüdür ve zaman zaman ortak çalıştıkları bir alandır.

Kullanım Amaçlarına Göre Kurumsal Reklam

İmaj Reklamları

Bir işletmenin işini ne kadar iyi yaptığını, işinde dürüstlük esasına göre hareket ettiğini, daha önceden edinilmiş başarıları ve yaptığı işin kalitesini gösteren kurumsal reklam türüdür.
Kurumsal İmaj Reklamına Bir Örnek

Toplumsal İçerikli Reklamlar

Bir kurumun, toplumun faydasını gözeterek, çıkar amaçlı yapmadığı, gönüllülükle yapılan kurumsal reklam türüdür. Bu kurumsal reklamdaki kurumun çevresindeki sosyolojik olayları incelediğini, yakından takip ettiğini hatta bu konuda duyarlı davrandığını gösterir. Örneğin kurumsal reklam yapan bir kurumun bünyesinde kaç işçi çalıştığını kurumsal reklam aracılığıyla göstermesi, istihdam konusunda duyarsız kalmadığını gösterir.

Çevre Konulu Kurumsal Reklamlar

Bu kurumsal reklam türünde ise adından da anlaşılacağı gibi çevre konusu hakimdir. Kurumsal reklamda kurum, çevre ve doğayı yakından takip ettiğini, gelişmeleri gözlediğini ve doğaya karşı sorumluluklarını yerine getirdiğini belirtir.

Kurumsal Kimlik Reklamları

Kurumsal kimlik reklamları ise kurumun kendine ait özel logosu, kurumun çalıştığı bina, ofis vb. yerlerin kendine ait tasarımı, mimari yapısını yansıttığı kurumsal reklam türüdür.
Kurumsal Logo Örnekleri

Finansal Kurumsal Reklam

Kurumun maddi görünümünü, ileriki dönemlerde nasıl bir yol izleyeceğini anlatan kurumsal reklam türüdür. Örneğin finansal olarak iyi durumda olan bir kurum geleceğe güvenle baktığını belirten kurumsal reklam yaparken, finansal durumu iyi olmayan, neredeyse iflas etme eşiğine gelmiş kurumlar da ortaklık, devir temalı reklam yapma yoluna giderler.

Savunma Reklamları

Kurumun, maruz kaldığı bazı durumlara karşı kendini savunmak, kurumun imajının zedelenmemesini amaçlayan kurumsal reklam türüdür. Kurum, karşılaştığı o sorun hakkında toplumu bilinçlendirmeye yönelik mesajlarla reklamını yapar. Halkın çeşitli spekülasyonlara inanmasını önler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder